System bezpiecznego dokowania DOK-ELSAFE® jest sposobem na zmniejszenie zagrożeń związanych z przeładunkiem, ma więc kluczowe znaczenie dla zasad BHP. Jest to elektroniczny system, który wspomaga przeładunek i sprawia, że staje się on nie tylko bezpieczny, ale także duży szybszy i prostszy, co wpływa na usprawnienie łańcucha dostaw.

System jest wyposażony w automatyczne czujniki oraz sygnalizatory świetlne i dźwiękowe, które informują o pojawiającym się zagrożeniu, na przykład w postaci przemieszczonego klina. Dzięki temu nawet magazynierzy z niewielkim doświadczeniem są w stanie dokonać bezpiecznego przeładunku, o ile używają systemu zgodnie z instrukcją. System bezpiecznego dokowania nie jest skomplikowany w obsłudze, znaczenie skraca czas przeładunku, zachowując towary w nienaruszonym stanie. Dlatego jego popularność szybko rośnie.

Na czym polega działanie system DOK-ELSAFE®?

System DOK-ELSAFE® składa się z 6 newralgicznych elementów:

  • sygnalizatora świetlnego wewnętrznego
  • sygnalizatora świetlnego zewnętrznego
  • sygnalizatora dźwiękowego
  • klina blokującego
  • centrali sterującej DOK-ELSAFE®
  • czujnika optycznego

Jak odbywa się załadunek za pomocą systemu DOK-ELSAFE®? Po zadokowaniu TIR-a należy podłożyć klin pod oponę pojazdu, pamiętając o 1-2 cm luzu. W tym momencie zapala się żółta lampa, która jest sygnałem dla magazyniera, że może rozpocząć przeładunek. Następnie trzeba otworzyć bramę, uruchomić rampę i położyć wargę rampy na samochodzie. Powinno zapalić się zielone światło wewnątrz i czerwone na zewnątrz, które oznacza, że można kontynuować czynności. Jeśli w trakcie przeładunku usłyszysz alarm dźwiękowy lub zauważysz miganie czerwonych świateł, koniecznie wstrzymaj dalsze czynności i sprawdź położenie klina pod kołem. Gdy położenie pojazdu wróci do normy, będzie można wznowić prace. Po zakończeniu przeładunku i złożeniu rampy zapali się czerwone światło wewnątrz i zielone na zewnątrz. Jest to znak, że wszystko przebiegło prawidłowo. Po złożeniu klina do kieszeni naściennej można uznać przeładunek za w pełni zakończony.