Uszczelnienia bramowe instaluje się w obrębie bramy na stanowisku przeładunkowym. Współpracują one zatem z bramą i urządzeniami przeładunkowymi, a także pośrednio z pojazdem, który podjeżdża w celu wymiany ładunku.
Uszczelnienia bramowe montowane są w celu minimalizacji strat ciepła oraz zabezpieczenia towarów przed działaniem czynników atmosferycznych w trakcie załadunku i rozładunku. Uszczelnienia bramowe są również nazywane śluzami uszczelniającymi.
Jak zbudowane są uszczelnienia bramowe?
Na konstrukcję uszczelnienia bramowego składa się stalowa ocynkowana rama oraz fartuch uszczelniający. Wyróżniamy dwa typu ram – sztywne oraz uginające się jak nożyce. Drugi typ reaguje na nacisk auta, odpowiednio modyfikując swój kształt. Sam fartuch wykonuje się z materiału PCV o grubości wynoszącej przeważnie 3mm. Warto podkreślić, że nie jest to zwykłą tkanina, ale materiał odpowiednio wzmocniony, by móc sobie radzić z dużymi siłami.
Jako wzmocnienie służy w tym wypadku specjalistyczna siatka wzbogacona dodatkowo włóknem nylonowym. Dzięki właściwości włókien fartuch cechuje się nie tylko wytrzymałością, ale też bardzo dużą elastycznością, dzięki czemu zawsze wraca do pozycji wyjściowej po tym, gdy zostanie odkształcony. Warto dodać, że fartuchy wykonane są przeważnie z czarnego materiału oznakowanego dodatkowo żółtymi markerami. Znaki naprowadzają kierowcę, ułatwiając mu precyzyjne ustawienie auta, które niezbędne jest przy przeładunku. Innym rozwiązaniem, które ułatwia odpowiednie ustawienie pojazdu, są naprowadzacze kół które również znajdą Państwo w naszej ofercie.
Zapewniamy uszczelnienia bramowe w standardowych rozmiarach, ale na życzenie naszych Klientów produkujemy także systemy mniej typowe i dostosowane do konkretnych okoliczności. Należy także wspomnieć, że oprócz wspomnianych już prostych śluz, oferujemy również uszczelnienia bramowe skrętne. To systemy, które doskonale zdają egzamin w miejscach, w których brak przestrzeni na rozwinięcie klasycznego uszczelnienia.
Jaką funkcję pełni uszczelnienie dokowe?
Uszczelnienia dokowe są istotną częścią systemów służących do załadunku i wyładunku towarów. Bez nich podczas przeładunku powietrze mogłoby się swobodnie przemieszczać pomiędzy halą załadunkową a środowiskiem zewnętrznym. Skutkowałoby to w efekcie brakiem kontroli nad wymianą cieplną w hali, spadkiem temperatury otoczenia wewnątrz i koniecznością dogrzewania obiektu w okresie jesienno-zimowym, co prowadziłoby z kolei do wzrostu kosztów eksploatacyjnych.
To jednak nie wszystko, spadek temperatury ma także bezpośredni wpływ na ludzi pracujących wewnątrz i może negatywnie oddziaływać na ich zdrowie, przyczyniając się do wzrostu zachorowań. Uszczelnienia bramowe pomagają chronić także przeładowywany towar. Może być on bowiem mniej lub bardziej wrażliwy na działanie warunków atmosferycznych.
Podsumowując, uszczelnienia bramowe służą ochronie przeładowywanych towarów przed wpływem warunków atmosferycznych, pozwalają oszczędzać energię, a przez zapobieganie przeciągom sprzyjają obniżeniu zachorowań wśród obsługi magazynu.
Rodzaje uszczelnień bramowych
Uszczelnienia bramowe są dostępne w naszej ofercie w kilku wersjach, wśród których klienci znaleźć mogą:
- Uszczelnienia bramowe klapowe
- Uszczelnienia bramowe pneumatyczne
Uszczelnienia bramowe łączą się bezpośrednio z rampami przeładunkowymi.
Dlatego nie trzeba montować żadnych dodatkowych zadaszeń i konstrukcji do ramp. Uszczelnienia, które oferujemy, są uniwersalne w zastosowaniu, ponieważ można je łatwo dopasować do samochodów ciężarowych o różnej wielkości.