Odboje zabezpieczają przed uszkodzeniami rampy, naczepy, doki i inne elementy konstrukcyjne występujące na stanowiskach przeładunkowych. Ich zadaniem jest tłumienie energii dokujących pojazdów. Gumowe odboje skutecznie pochłaniają siłę uderzenia, która rozkłada się bezpośrednio na nich, a nie na rampie czy pojeździe. W praktyce jednak ich zastosowanie jest znacznie szersze. Wykorzystywane są powszechnie w całym przemyśle transportowym. W ofercie naszej firmy dostępne są różne rodzaje odbojów do ram. Jak wybrać odpowiednie?

Gumowe odboje do ramp

Gumowe odboje do ramp powstają z wysokiej jakości gumy, dlatego zapewniają trwałość, wytrzymałość i odporność na czynniki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne (w tym przede wszystkim ścieranie). Kauczukowe elementy skutecznie chronią krawędzie rampy przed wyszczerbieniem, a ściany pojazdu przed zarysowania i wgnieceniami. Są twarde, a jednocześnie odpowiednio elastyczne, dzięki czemu zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa.

Dostępne są w wielu typach i rozmiarach, dlatego też możliwy jest dobór produktu adekwatnie do specyfiki rampy przeładunkowej. Odpowiednio do potrzeb należy też dobrać konsole montażowe oraz stalowe płyty zabezpieczające. Warto też zwrócić uwagę na kwestie wizualne odbojników. Połączenie koloru żółtego z czarnym zapewniają im dobrą widoczność, co dodatkowo wpływa na podniesienie poziomu bezpieczeństwa.

Odboje polietylenowe

To kolejny produkt dostępny w naszej ofercie. Odboje te wykonane są z polietylenu, czyli tworzywa sztucznego o wysokiej twardości oraz wytrzymałości na uderzenia mechaniczne. Co ważne, jest to materiał pozbawiony szkodliwych substancji. Ze względu na fakt, że tego rodzaju odboje powstają w stu procentach z recyklingu, są to wyroby przyjazne dla środowiska naturalnego.

Odboje zabudowane

Konstrukcja odbojów zabudowanych składa się z wkładu z gumy absorbującej, stalowej podstawy oraz stalowej płyty ochronnej. Elementy wykonane ze stali są cynkowane ogniowo. Jest to wersja odbojów, która przeznaczona jest przede wszystkim do najbardziej intensywnie użytkowanych doków przeładunkowych.